Je website is je belangrijkste visitekaartje
Het belang van een moderne website wordt tegenwoordig goed verstaan. De eisen van de internetgebruiker (lees: iedereen) worden steeds hoger naarmate we ons vaker online oriënteren. Een website anno 2017 moet vertrouwen uitstralen, zeker als je groot materieel verkoopt en klanten vaak vooraf betalen. Daarnaast moet een websitebezoeker zich makkelijk kunnen oriënteren en in een paar klikken vinden wat hij zoekt.
Naast een frisse en overzichtelijke homepage worden vervolgpagina’s vaak vergeten. Natuurlijk voeg je een ‘Over ons’ en contactpagina toe voor de volledigheid. Maar het belangrijkste is de detailpagina van het product wat je verkoopt. Dit is namelijk de pagina waarop mensen ‘binnenkomen’ op je website als ze doorklikken vanaf een advertentieportal. Op deze pagina moet je product overzichtelijk gepresenteerd staan. Het voordeel van je eigen website is dat hier weinig tot geen advertenties omheen staan, in vergelijking tot sommige portals. De specificaties van de machine of het werktuig moeten direct te vinden zijn en de bezoeker wil snel door de foto’s kunnen bladeren, zonder extra pagina’s te openen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat er een verband is tussen het aantal bezoeken op de detailpagina van een machine en de tijd dat deze te koop staat. Naarmate een detailpagina goed is ingericht en vaak wordt bezocht, is de omlooptijd van het product korter. Daarom is het belangrijk goed na te blijven denken over je website en hoe de pagina’s zijn ingericht. Blijf op de hoogte van ontwikkelingen of laat je adviseren over het online vlak. Een dure website uit 2013 is niet een uitstekende website nu, en een site uit 2017 zal in 2020 niet meer voldoen aan de eisen die we dan hebben. Kritisch blijven kijken en een website onderhouden is essentieel in de groeiende onlineverkoopwereld. Ook je showroom en de machines verdienen om een bepaalde tijd wat onderhoud, nietwaar?
