Zo veel mogelijk machines verkopen? Gebruik een goede website voor de machineverkoop!
Veel ondernemers denken dat je alleen een goede website nodig hebt als je online visitekaartje de core-business is van de organisatie. Hebben ondernemers enkel een webwinkel, dan zien zij wel de waarde in van een goede website en zijn ze wel bereid om te investeren in een kwalitatief hoogwaardige site. Zijn ondernemers voornamelijk offline actief, dan wordt het belang van een goede website al minder duidelijk en dit betekent dat veel ondernemers dit deel van de bedrijfsvoering vaak wat achterwege laten.
Verkoop je machines, dan communiceer je voornamelijk offline met je doelgroep of gebruik je andere online communicatiemiddelen dan jouw website om met je potentiële klanten te communiceren. Dit betekent dat deze verkoopkanalen helemaal goed in elkaar moeten zitten, maar het wil niet zeggen dat je jouw website links kunt laten liggen. Wil je zo veel mogelijk machines verkopen, dan moet je website ook goed in elkaar zitten.
Het belang van een goede website
Al gebruik je voornamelijk offline communicatiemiddelen of externe online communicatiemiddelen: jouw website moet helemaal kloppen. Als klanten meer informatie over jouw bedrijf of producten op willen zoeken, doen ze dit namelijk voornamelijk door je website te bezoeken. Ziet je website er onprofessioneel uit, wordt je website niet goed weergegeven of is je website zelfs (grotendeels) offline, dan heeft dit een negatief effect op de manier waarop klanten naar jouw bedrijf kijken. Dit kan betekenen dat een potentiële klant jouw website uiteindelijk wegklikt, zonder een aankoop te doen. Wil je zo veel mogelijk verkopen, dan moeten al je verkoopkanalen kloppen.
De meest gemaakte fouten op zakelijke websites
Helaas zien we het nog regelmatig: websites die niet aan de hedendaagse eisen van een goed online visitekaartje voldoen. De fouten die wij het meest terugzien op zakelijke websites, zijn de volgende:
- De website ziet er onprofessioneel uit, bijvoorbeeld door fouten in het design of een rommelig ontwerp.
- De website doet het niet of bepaalde pagina's staan offline.
- De website is niet responsive en werkt niet op mobiele apparaten.
- De website moet lang inladen, wat betekent dat bezoekers lang moeten wachten tot ze de website kunnen bekijken.
Wil je voorkomen dat dit soort fouten jouw omzet in de weg zitten? Laat je website dan opnieuw ontwikkelen of verbeteren en je weet zeker dat ook dit verkoopkanaal goed in elkaar zit.