Een responsive website in de machinebranche? Waarom?
Bereik de juiste mensen op het juiste moment
Wat is een responsive (mobile friendly) website eigenlijk? Een responsive website houdt in dat de webpagina zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Het maakt dus niet uit of jouw pagina wordt bezocht met een PC, tablet of mobiel, de website schaalt automatisch naar het juiste schermformaat.
Nu hoor ik u denken, mijn website kun je ook gewoon bezoeken op tablet of mobiel dus mijn website is al responsive? Een responsive website schaalt niet alleen de pagina, maar heeft vaak ook een andere lay-out en menuweergave die geoptimaliseerd is voor zowel tablet als mobiel. Mensen die namelijk naar jouw bedrijfspagina zoeken per mobiel of tablet doen dit met een reden. Ze zijn op zoek naar je contactgegevens, willen een machine bekijken of een andere actie ondernemen. Onze doelgroep adverteert internationaal en is vaak sterk afhankelijk van de export. Uit onderzoek is gebleken dat 25%-40% van de export klanten jouw bedrijf vaak per mobiel heeft gevonden.
Daarnaast is het sinds april 2015 zo dat Google zijn zoekalgoritme heeft aangepast. Wanneer er per tablet of mobiel wordt gezocht naar jouw pagina, maar deze blijkt niet responsive te zijn dan wordt je niet of nauwelijks gevonden.
Wilt u weten of uw website responsive is klik dan eens op onderstaande button om het te testen? Of heeft u vragen over uw vindbaarheid? We hebben diverse deskundigen in huis waar u uw vragen aan kunt stellen en kijken graag vrijblijvend eens met je mee.
Test hier gratis je eigen website!
Maakt u gebruik van onze voorraadmodule?
Door de intensieve samenwerking met onze klanten voeren wij continu verbeteringen door in o.a. onze voorraadmodule. Naast de kleine aanpassingen zijn er 2 duidelijke verbeterpunten zichtbaar.
1. Uitgebreide zoekfunctie
De uitgebreide zoekfunctie maakt het mogelijk om op één of meerdere woorden door alle objecten te zoeken. Op deze manier kunt u de gegevens van een bepaald object op een snelle en makkelijke manier ophalen.
2. Portaalweergave
Naast de normale en rasterweergave kunnen de objecten ook in een portaalweergave getoond worden. In één oogopslag zie je welke objecten op welke portalen geplaatst zijn. De kleuren geven weer wat de status van de advertentie is (geplaatst, wordt geplaatst, kan niet worden geplaatst). Daarnaast kun je per object een aantal statistieken bekijken als 'aantal keer bekeken, op welke pagina, aantal kliks naar website en favorieten'.